На 12 април излиза филмът „Ейми Уайнхаус: Back to Black“, посветен на британската певица, предаде Би Би Си.
За краткия си живот Ейми Уайнхаус се превръща в музикална легенда, но личният ѝ живот често е обект на пресата. Връзката ѝ с Блейк Фийлдър-Сивил е храна за таблоидите, а фотографите не спират да я преследват.
Режисьорката на филма Сам Тейлър-Джонсън казва, че „папараците и пристрастяването“ са злодеите във филма, а не бившият ѝ съпруг, като добавя, че „не е нейна работа да дава оценки“.
Филмът проследява пътя на Уайнхаус от самоуверена тийнейджърка от Северен Лондон до международна мегазвезда.
Актрисата Мариса Абела, която участва в „Барби“ и драмата на Би Би Си Industry, играе Уайнхаус. Актьорът Джак О’Конъл влиза в ролята на съпруга ѝ Фийлдър-Чивил.
„Трябваше да разберем защо Ейми се влюбва в него, така че не ставаше дума за създаване на злодей – казва режисьорката. – Трябваше да се влюбим в него, за да проумеем защо тя пише един от най-великите албуми за тяхната любов.“
Тейлър-Джонсън и Абела не се запознават с бившия съпруг на Ейми Уайнхаус, но се срещат с други членове на семейството на певицата. То посещава снимачната площадка и се срещат с главната актриса , докато тя е преоблечена като Ейми. „За мен беше изключително важно да проявя уважение и да осъзная чувствителността на този момент“, казва тя.
В ролята на бащата на певицата е Еди Марсан.
Филмовата биографична адаптация на Уайнхаус не се радва на всеобща популярност. Според някои тя идва твърде рано след смъртта на певицата. Ейми почина на 27 години от алкохолно отравяне през 2011 г.
След излизането на трейлъра някои потребители на социалните мрежи смятат, че Абела не прилича или не звучи достатъчно добре като покойната певица.
Актрисата ходи на уроци по пеене преди снимките. „Това, което е важно за мен, е, че музиката е средството, с което Ейми иска да разкаже историята си, и ако пееш по някакъв начин, който наподобява нейния стил, тогава можеш да разкажеш всяка история така, както тя би искала да я разкаже.“
Тейлър-Джонсън казва, че за нея е било важно да избере за ролята някой, „който няма да „пресоли“ образа на Ейми“.
„Имаше много брилянтни имитатори и хора, които изглеждаха като нея или звучаха като нея. Но Мариса влезе като самата себе си. Тя беше единствената в процеса на прослушването, която не се опита да прилича на нея по никакъв начин с обеци, очна линия или каквото и да било друго.“
Преследването на Ейми Уайнхаус от страна на медиите е една от основните теми на филма, като папараците са показани да дебнат пред дома ѝ и да я преследват по улиците.
В една от сцените се вижда как тя пада пред аптека, а фотографите се спускат, за да направят най-добрия кадър, без да ѝ помогнат да се изправи.
На стотици папарашки снимки певицата е очевидно разстроена.
И Абела, и Тейлър-Джонсън искат филмът да покаже какъв невероятен музикант е била Уайнхаус.