„Опенхаймер“ е големият победител на наградите „Изборът на критиците“ за 2024 г. Филмът на Кристофър Нолан, който разказва за бащата на атомната бомба, прибира общо осем трофея (от общо 13 номинации), включително за най-добър филм, режисьор (Нолан) и поддържащ актьор (Робърт Дауни-младши), предава Variety.
„Барби“, който излезе в един и същи ден с „Опенхаймер“, го последва в отличията, като прибра шест победи (от 18 номинации), включително за най-добра комедия, оригинален сценарий и най-добра песен (I’m Just Ken).
На церемонията за най-добра актриса беше обявена Ема Стоун за участието ѝ в „Клети създания“, а призът за най-добър актьор отиде в ръцете на Пол Джамати (The Holdovers). За същата продукция призът за най-добра актриса в поддържаща роля отиде при Давайн Джой Рандолф.
Като най-добра анимация беше обявена „Спайдър-мен – През Спайди-вселената“, а очаквано френската съдебна драма на Жустин Трие „Анатомията на едно падане“ получи голямото признание в категорията за най-добър международен филм. Все пак той няма да бъде част от „Оскар“-ите, тъй като там Франция избра неочаквано да бъде представена от „Страсти в кухнята“.
Челси Хендлър беше водеща на церемонията, излъчвана на живо по CW и проведена в Санта Моника. Харисън Форд прие наградата за постижения в кариерата за „Индиана Джоунс и реликвата на съдбата“. Той благодари на съпругата си Калиста Флокхарт за подкрепата, както и на колегите, с които е работил, а Америка Ферера беше удостоена с наградата SeeHer.
От телевизионна страна фаворити станаха „Мечката“, „Наследници“ и „Говеждо“, които спечелиха големи награди, като всеки от тях взе по няколко актьорски отличия и спечели съответно най-добър комедиен сериал, драматичен сериал и лимитиран сериал. „Мечката“ и „Говеждо“ взеха по четири награди, а „Наследници“ – три.
Наградите „Изборът на критиците“ се присъждат малко преди „Оскар“ и непосредствено се появиха тази година съвсем кратко преди раздаването на „Еми“, чиято церемония закъсня заради стачката на сценаристите и актьорите в Холивуд.
Отличията се избират от Асоциацията на кинокритиците, които работят за телевизията, радиото и интернет изданията в САЩ и Канада, а също и от Асоциацията на телевизионните журналисти.